Page 12 - Knjiga 3-FBiH budzetasi
P. 12

PREGLED FINANSIJSKIH/FINANCIJSKIH POK A Z ATELJA                        OVER VIEW OF FINANCIAL INDICAT OR S F OR BUDGET U SER S
                 Z A BUDŽETSKE/PROR A Č UNSKE K ORISNIKE U FEDER A CIJI BIH 2018.        IN FEDER ATION OF BOSNIA AND HER ZEGOVINA 2018




                 Trendovi osnovnih pokazatelja funkcionalnih performansi                 Trends in basic functional performance indicators
                 Iako pravni subjekti korisnici javnih sredstava nemaju za cilj ostvarivanja profita, nego ispunjavanje šire   Although budget users are not intended to make a profit, but to fulfil a broader social mission, specific
                 društvene misije,  razvijeni su specifični pokazatelji njihove poslovne i finansijske performanse. Naravno,   indicators  of  their  business  and  financial  performance  have  been  developed.  Of  course,  particular
                 prilikom interpretacije ovih pokazatelja, posebno treba voditi računa o tome da finansijska uspješnost   attention should be paid to the fact that financial performance is not the goal of these entities, but rather a
                 nije cilj djelovanja korisnika javnih sredstava, nego je to široka društvena misija, najčešće propisana   broad social mission, most often defined by law. That is why performance indicators cannot be interpreted
                 zakonom i podzakonskim aktima. Zato i pokazatelji uspješnosti ne mogu biti tumačeni na isti način kao   in the same way as for companies or even in the same way as for associations and foundations.
                 kod privrednih društava, pa čak niti na isti način kao za udruženja i fondacije.
                                                                                         The minimum set of indicators that can be expressed on the basis of the financial statements of budget
                 Minimalni  set  pokazatelja  koji  se  mogu  iskazati  na  osnovu  finansijskih  izvještaja  korisnika  javnih   users relates to the categories of liquidity, solvency, autonomy and operating performance. Some of the
                 sredstava odnosi se na kategorije likvidnosti, solventnosti, autonomnosti, te operativne uspješnosti. Neke   categories (liquidity and solvency) have universal meaning and informative value; the autonomy indicator
                 od kategorija (likvidnost i solventnost) imaju univerzalno značenje i informativnu vrijednosti, pokazatelj   is similar to the sufficiency ratio for associations and foundations, while operating performance indicators,
                 autonomnosti sličan je pokazatelju samodostatnosti za udruženja i fondacije, dok pokazatelje operativne   although similar to profitability ratios (for companies) or financial performance indicators (for associations
                 uspješnosti, iako sliče pokazateljima profitabilnosti (kod privrednih društava), odnosno pokazateljima   and foundations) should be interpreted with great caution. For users of public funds, and especially
                 finansijskog rezultata (kod udruženja i fondacija), treba tumačiti vrlo oprezno. Naime, kod korisnika javnih   budget users, the excess revenue does not necessarily represent a positive indicator, nor does it testify
                 sredstava, a posebnu budžetskih korisnika, višak prihoda ne predstavlja nužno pozitivan pokazatelj, niti   to the successful management of finances. On the contrary, it can mean inefficiency in budget realization
                 svjedoči o uspješnom upravljanju finansijama. Naprotiv, može značiti neefikasnost u realizaciji budžeta,   with a lack of fulfilment of social mission. Therefore, one should refrain from commenting and conclusions
                 uz manjkavost u ispunjavanju društvene misije. Stoga se treba uzdržati od komentara, a zaključci se   can only be drawn in individual cases after a more thorough analysis.
                 mogu donositi samo u pojedinačnim slučajevima, nakon podrobnije analize.  Similar to companies, associations and foundations, budget users should maintain an adequate level
                 Slično kompanijama, te udruženjima i fondacijama, korisnici javnih sredstava trebaju održavati adekvatan   of  liquidity,  that  is,  the  ability  to  settle  current  (short-term)  liabilities. The  first  indicator  of  functional
                 nivo likvidnosti, tj. sposobnosti da tekućim sredstvima izmiruju (dospjele) kratkoročne obaveze. Prvi u   performance similar to that for companies is liquidity ratio - the current ratio.
                 nizu aspekata funkcionalne performanse, sličan onome za privredna društva, jeste pokazatelji likvidnosti
                 – tekući omjer.
                 U narednoj tabeli, predstavljen je trend tekućeg omjera korisnika javnih sredstava u Federaciji BiH, za   The following table presents the trend of the current ratio of budget users in the Federation of BiH for the
                 period 2016-2018. godina.                                               period 2016-2018:
                           Godina               2016          2017          2018                     Year                 2016          2017         2018
                 Tekući omjer                       1,0381       1,1651        1,2678     Current ratio                      1,0381        1,1651      1,2678
                 Korisnici javnih sredstava u Federaciji BiH, sudeći po predstavljenom pokazatelju, održavaju  minimalni   According to the presented indicator budget users in the Federation of BiH maintain a minimum level of
                 nivo likvidnosti. Ipak, obzirom na stabilnost novčanih tokova kojima upravljaju, ovakav trend pokazatelja   liquidity. However, given the stability of the cash flows they manage, this trend of liquidity ratios does not
                 likvidnosti ne predstavlja jednako opterećenje, kao što je slučaj sa privrednim društvima.  pose the same burden as for companies.
                 Dugoročna finansijska stabilnost, općenito, mjeri se pokazateljima omjera zaduženosti. Korisnici javnih   Long-term financial stability, in general, is measured by debt ratios. Beneficiaries of public funds (in
                 sredstava (u načelu) su neprofitne organizacije, sa stabilnim novčanim tokovima, tako da i veći omjer   principle) are non-profit organizations with stable cash flows so a higher debt ratio does not impair
                 zaduženosti ne narušava dugoročnu stabilnost. U narednoj tabeli predstavljene su vrijednosti pokazatelja   long-term stability. The following table presents the values of debt indicators over the three-year period:
                 zaduženosti u posmatranom trogodišnjem periodu:

                           Godina               2016          2017          2018                    Year                 2016         2017          2018
                 Omjer duga i imovine              31,47%        31,03%       29,56%      Debt to asset ratio              31,47%       31,03%        29,56%
                 Omjer duga i prihoda              58,80%        55,11%       53,61%      Debt to revenue ratio            58,80%        55,11%       53,61%



             10 10




          Knjiga 3-budzat-A.indd   10                                                                                                                                 06/11/2019   08:58
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17