Page 7 - Pregled finansijskih/financijskih pokazatelja za budžetske/proračunske korisnike u Federaciji BiH 2022.
P. 7
PREGLED FINANSIJSKIH/FINANCIJSKIH POKAZATELJA OVERVIEW OF FINANCIAL INDICATORS FOR BUDGET USERS
ZA BUDŽETSKE/PRORAČUNSKE KORISNIKE U FEDERACIJI BIH 2022. IN FEDERATION OF BOSNIA AND HERZEGOVINA 2022.
Metodološka objašnjenja i napomene Rang subjekta je istaknut posebnom bojom, pri čemu tamnija boja predstavlja veći rezultat po
osnovu datog pokazatelja. Jedan subjekt može dospjeti na listu po više različitih osnova, pa
Predstavljeni podaci su prikupljeni iz Registra finansijskih izvještaja u koji se učitavaju konačna lista može da sadrži između 30 i 180 redova.
godišnji finansijski izvještaji korisnika budžeta u Federaciji BiH za izvještajnu 2022. godinu, a
koja se prema važećoj zakonskoj regulativi odnosi na period 1.1.-31.12.2022. godine. Podaci
koji su predmet drugih tipova finansijskih izvještaja (konsolidovani, vanredni, revizorski,
izvještaji s drugačijim intervalima izvještavanja) nisu obuhvaćeni ovom publikacijom.
Temeljni obrasci kroz koje se prikupljaju podaci su bilans stanja i račun prihoda i rashoda,
izvedeni iz Registra finansijskih izvještaja u obliku presjeka koji se formira nakon isteka
zakonskog roka za predaju izvještaja. Radi se o podacima o imovini i njenim izvorima,
prihodima, broju zaposlenih i poslovnom rezultatu, koji su raspoređeni na nivou pravnog lica,
području djelatnosti u kojoj ono posluje, te na nivou opština i kantona. U tom pogledu
napominjemo da se kod razvrstavanja podataka po geografskim nivoima (opština i kantona)
vodi računa o tome da se svi parametri poslovanja koncentrišu prema sjedištu pravnih lica,
iako mnogi subjekti raspolažu imovinom i u drugim opštinama i kantonima. Napominjemo da
je u toku godine subjekt mogao promijeniti pretežno područje djelatnosti u odnosu na ono
prijavljeno u prethodnim godinama, kao i sjedište, naziv, status, pa čak i vrstu obveznika.
Kod tumačenja strukture skraćenog računa prihoda i rashoda napominjemo da su u hijerarhiji
Nad osnovnim podacima o pravnom licu, podacima o finansijskom položaju i upravljanju izdvojene najznačajnije stavke izvještaja. S tim u vezi suma stavki na jednom nivou hijerarhije
imovinom sadržanim u finansijskim izvještajima, provedena je formalno-pravna, matematička nije uvijek jednaka stavci na višem nivou, pa se u izvođenju strukture na pratećim dijagramima
i logička kontrola u skladu s pravilima propisanima u Zakonu o računovodstvu i reviziji FBIH javlja dopunska stavka Ostale stavke prihoda/rashoda.
i pratećim pravilnicima koji uređuju ovu oblast. Kontrola podataka obavlja se na više nivoa:
tokom pripreme izvještaja od strane certificiranog računovođe, na web stranici Finansijsko- U bilansu stanja budžetskih korisnika, izvođenje grafikona strukture aktive i pasive nije
informatičke agencije (FIA) i prilikom predaje izvještaja u prostorijama FIA-e. primjenjivo zbog razlika koje nastaju kao rezultat specifičnog načina izvještavanja za ovaj tip
pravnog lica.
U publikaciji su predstavljene i rang-liste subjekata i osnovnih pokazatelja njihovog
poslovanja (imovina, prihodi, prihodi od poreza i doprinosa, broj zaposlenih, višak prihoda
nad rashodima, odnosno rashoda nad prihodima). Sve vrijednosti su izražene u BAM.
Kriterijum za sortiranje zajedničke liste je vrijednost imovine, koja predstavlja temeljni
pokazatelj finansijskog položaja pravnog lica. Na rang-listi se nalaze subjekti koji po osnovu
najmanje jednog od navedenih pokazatelja spadaju u prvih 30 subjekata u Federaciji BiH
(pojedinačno rangiranje). Subjekti s pojedinačnih rang-lista objedinjeni su u zajedničku listu,
nakon čega je izvršeno rangiranje zajedničke liste po svakom od pokazatelja poslovanja, kao
što je prikazano u tabeli u nastavku.