Page 7 - Pregled finansijskih/financijskih pokazatelja za budžetske/proračunske korisnike u Federaciji BiH 2022.
P. 7

PREGLED FINANSIJSKIH/FINANCIJSKIH POKAZATELJA                          OVERVIEW OF FINANCIAL INDICATORS FOR BUDGET USERS
                     ZA BUDŽETSKE/PRORAČUNSKE KORISNIKE U FEDERACIJI BIH 2022.              IN FEDERATION OF BOSNIA AND HERZEGOVINA 2022.


                     Metodološka objašnjenja i napomene                                      Rang subjekta je istaknut posebnom bojom, pri čemu tamnija boja predstavlja veći rezultat po
                                                                                             osnovu datog pokazatelja. Jedan subjekt može dospjeti na listu po više različitih osnova, pa
                     Predstavljeni  podaci  su  prikupljeni  iz  Registra  finansijskih  izvještaja  u  koji  se  učitavaju   konačna lista može da sadrži između 30 i 180 redova.
                     godišnji finansijski izvještaji korisnika budžeta u Federaciji BiH za izvještajnu 2022. godinu, a
                     koja se prema važećoj zakonskoj regulativi odnosi na period 1.1.-31.12.2022. godine. Podaci
                     koji  su  predmet  drugih  tipova  finansijskih  izvještaja  (konsolidovani,  vanredni,  revizorski,
                     izvještaji s drugačijim intervalima izvještavanja) nisu obuhvaćeni ovom publikacijom.


                     Temeljni obrasci kroz koje se prikupljaju podaci su bilans stanja i račun prihoda i rashoda,
                     izvedeni  iz  Registra  finansijskih  izvještaja  u  obliku  presjeka  koji  se  formira  nakon  isteka
                     zakonskog  roka  za  predaju  izvještaja.  Radi  se  o  podacima  o  imovini  i  njenim  izvorima,
                     prihodima, broju zaposlenih i poslovnom rezultatu, koji su raspoređeni na nivou pravnog lica,
                     području  djelatnosti  u  kojoj  ono  posluje,  te  na  nivou  opština  i  kantona.  U  tom  pogledu
                     napominjemo da se kod razvrstavanja podataka po geografskim nivoima (opština i kantona)
                     vodi računa o tome da se svi parametri poslovanja koncentrišu prema sjedištu pravnih lica,
                     iako mnogi subjekti raspolažu imovinom i u drugim opštinama i kantonima. Napominjemo da
                     je u toku godine subjekt mogao promijeniti pretežno područje djelatnosti u odnosu na ono
                     prijavljeno u prethodnim godinama, kao i sjedište, naziv, status, pa čak i vrstu obveznika.
                                                                                             Kod tumačenja strukture skraćenog računa prihoda i rashoda napominjemo da su u hijerarhiji
                     Nad osnovnim podacima o pravnom licu, podacima o finansijskom položaju i upravljanju   izdvojene najznačajnije stavke izvještaja. S tim u vezi suma stavki na jednom nivou hijerarhije
                     imovinom sadržanim u finansijskim izvještajima, provedena je formalno-pravna, matematička   nije uvijek jednaka stavci na višem nivou, pa se u izvođenju strukture na pratećim dijagramima
                     i logička kontrola u skladu s pravilima propisanima u Zakonu o računovodstvu i reviziji FBIH   javlja dopunska stavka Ostale stavke prihoda/rashoda.
                     i pratećim pravilnicima koji uređuju ovu oblast. Kontrola podataka obavlja se na više nivoa:
                     tokom pripreme izvještaja od strane certificiranog računovođe, na web stranici Finansijsko-  U  bilansu  stanja  budžetskih  korisnika,  izvođenje  grafikona  strukture  aktive  i  pasive  nije
                     informatičke agencije (FIA) i prilikom predaje izvještaja u prostorijama FIA-e.    primjenjivo zbog razlika koje nastaju kao rezultat specifičnog načina izvještavanja za ovaj tip
                                                                                             pravnog lica.
                     U  publikaciji  su  predstavljene  i  rang-liste  subjekata  i  osnovnih  pokazatelja  njihovog
                     poslovanja (imovina, prihodi, prihodi od poreza i doprinosa, broj zaposlenih, višak prihoda
                     nad  rashodima,  odnosno  rashoda  nad  prihodima).  Sve  vrijednosti  su  izražene  u  BAM.
                     Kriterijum  za  sortiranje  zajedničke  liste  je  vrijednost  imovine,  koja  predstavlja  temeljni
                     pokazatelj finansijskog položaja pravnog lica. Na rang-listi se nalaze subjekti koji po osnovu
                     najmanje jednog od navedenih pokazatelja spadaju u prvih 30 subjekata u Federaciji BiH
                     (pojedinačno rangiranje). Subjekti s pojedinačnih rang-lista objedinjeni su u zajedničku listu,
                     nakon čega je izvršeno rangiranje zajedničke liste po svakom od pokazatelja poslovanja, kao
                     što je prikazano u tabeli u nastavku.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12